Bratislava

Hnacia sústava , energia a infraštruktúra

Jedinečné technické princípy aplikované v konštrukcii Metrail súprav sú ekologicky vhodné, čo je zároveň jednou z hlavných filozofií tohto systému.
Metrail, so svojou vlastnou energetickou zásobou, sa zaobíde bez podpory nadzemného elektrického vedenia.
Výhody plynúce zo zredukovanej časovej dĺžky potrebnej na výstavbu systému, ako sú cena a prevratnosť tohto riešenia, sú zjavné hneď na prvý pohľad. Vďaka tomu, že je Metrail ľahší, a že používa vlastný pohon jednotlivých súprav, môže byť aj celá trať jednoduchšie navrhnutá, pretože bude bez elektrickej infraštruktúry.
Systém Metrail je oveľa bezpečnejší pre vodiča, ako aj pre cestujúceho, má centrálny evakuačný priechod a trakčná sústava pracuje na nízke napätie.

Všestrannosť


- Jednokoľajový systém Metrail môže premávať nad zemou, ako aj pod zemou
- Ako systém poskytuje ďalší druh tranzitného prepojenia, pričom však skôr dopĺňa iné druhy dopravy, než aby pôsobil ako ich konkurencia
- Polomer zákruty do 30 metrov
- Vďaka signalizačnému systému podľa najnovších európskych noriem je zabezpečená bezpečná prevádzka v intervaloch do dvoch minút, čím sa zvyšuje flexibilita cestovného poriadku a jednotlivých služieb
- Jednoduchý prechod na plne automatickú prevádzku bez vodiča
- Plochá podlaha
- Integrovaný predaj lístkov – jeden lístok pre všetky druhy mestskej hromadnej dopravy
- Nezávisle poháňané vozne umožňujú nadstaviť dĺžku jednokoľajky v závislosti od danej požiadavky na predpokladaný počet cestujúcich
- Najmodernejší informačný systém pre cestujúcich


Ľahká konštrukcia


Znížené energetické nároky na Metrail znamenajú, že súpravy majú menšiu hmotnosť, čo je spôsobené použitím menších a ľahších motorov, palivových nádrží, akumulátorov a trakčných sústav.
Vďaka použitiu ľahkých konštrukčných materiálov, ako sú uhlíkové vlákna a kevlar, dosiahli jednotlivé vozne takú pozoruhodne nízku hmotnosť.

Súpravy


Schéma pohonu

Vďaka použitiu patentovaných elektrických motorov so striedavým prúdom pre každé jedno koleso je celkový dizajn podvozku menší a kompaktnejší.
Pri brzdení sa kinetická energia z pohybu jednokoľajky premieňa na elektrickú energiu. Táto energia sa uloží na ďalšie použitie pre zrýchlenie jazdy jednokoľajky, čo je lepšie, než keby sa rozptýlila v podobe tepla v mechanických
brzdách.
Metrail sa snaží o dosiahnutie čo možno najväčšej kapacity cestujúcich bez zníženia komfortu z jazdy. Vyrába nižšie súpravy s rovnými podlahami, dosahuje tak zlepšenie celkovej stability jednotlivých súprav.

Frazer Nash a Metrail

Založením svojej spoločnosti v 20-tych rokoch minulého storočia je Frazer-Nash považovaný za priekopníka v oblasti dizajnu a technických poznatkov. S využitím najmodernejších technológií mení svojimi produktmi svet (od víťaziacich pretekárskych áut, cez bezpečnostné systémy, až k úplným novinkám súčasnosti).
Frazer Nash
Systém Metrail je so svojou powertrain technológiou vyvinutou Frazer-Nashom novou generáciou jednokoľajok (Monorail). V súčasnosti premávajú jednokoľajky v mnohých - krajinách po celom svete, pričom chýry o ich bezpečnosti a spoľahlivosti siahajú až do roku 1901.

Životné prostredie

Médiá každý deň upozorňujú na zvyšujúce sa obavy z globálneho otepľovania a znečistenia. Metrail je však oveľa šetrnejší k životnému prostrediu než všetky ostatné koľajnicové systémy. Jeho emisie na kilometer jazdy sú len nepatrným zlomkom z toho, čo dokážu vyprodukovať iné druhy hromadnej dopravy. Tento jav je spôsobený novou technológiou Carbon Credits, ktorá dokáže efektívnejšie redukovať emisie skleníkových plynov.